27
sep

Företagarna Stockholm Stad utbildar i hur du hoppar över fallgroparna i sociala medier.

Det är enkelt, det är billigt, det är tillgängligt. Alla goda ting är inte alltid 3.

Den 6 oktober 2011 på Mässan Eget Företag får deltagarna insikt om de vanligaste fallgroparna vid användning av sociala medier. Det är lätt att ramla i när det är enkelt att starta, det är billigt och tillgängligt. 

De digitala utmaningarna tar allt större plats i svenskt näringsliv. Det ställer krav på att företagare och medarbetare i en organisation har digital kunskap och förståelse för hur det digitala påverkar arbetet, organisationen, processer, medarbetarna, tjänster, produkter och varumärket.

Företagarna Stockholm Stad är medlemsorganisationen som stärker sina medlemmar både med kunskap och kompetens. De arbetar aktivt för att lyfta fram kompetenta medlemsföretag och under Mässan Eget Företag arrangerar de tre olika föreläsningar, varav ett om sociala medier, där de kommer att lära ut hur man hoppar över de vanligaste fallgroparna i sociala medier.

Om föreläsningen

Vanliga fallgropar när det gäller sociala media!

Idag har sociala media blivit en etablerat marknadsföringskanal. Det är enkelt, det är billigt, det är tillgängligt. Men det gäller att tänka och göra rätt från början. Det är så lätt att det är rätt tänkt men ändå blir fel i slutändan. Här får du tipsen som kan vara avgörande.

  • Plats: Eget Företag Mässan, Stockholmsmässan. Sal B
  • Datum: 6 oktober 2011
  • Tid: 15.15

Efter föreläsningen bjuds deltagaren in till Företagarnas mässmonter för att ställa ytterligare frågor om sociala medier.