19
Aug

Att leda digital transformation utvecklar Digital Intelligence

Det tog flera år, närmare fem, innan idé, till sådd och skörda de fina recensionerna. I mars 2016 lanserades boken Att leda digital transformation, en guide och ett verktyg till företagsledare som vill ha stöd i att anpassa sin verksamhet till en digitaliserad värld.

Digital Intelligence är ett litet företag i stor kostym. Genom fina samarbeten med fantastiska människor hjälper vi människor att förstå digitaliseringens effekter, till nya jobb, att utveckla bra strategier eller med att de kan påvisa digitaliseringens positiva effekter på bolaget.

När jag och Joakim Jansson väl var framme för att skörda öppnades en ny spännande dörr. Att få arbeta med att ingjuta mod och framtidstro hos företagsledare för att få dem att ta sina bolag in i en digital värld. Tillsammans med ytterligare två kollegor startades bolaget DigJourney.

Under året har jag arbetat hårt med att synkronisera de båda verksamheterna. Status för 2016/2017 är följande:

  • All verksamhet inom ramen för digital transformation finns numera hos DigJourney.
  • Leveranser till yrkeshögskolan har jag valt att parkera för tillfället, då tiden inte räcker till.
  • Förfrågningar om att hjälpa bolag med digital marknadskommunikation och försäljning fångas upp och jag ser till att hitta rätt lösning för dig i vårt nätverk av fantastiska samarbetspartners.

och… fortsättningsvis arbetar jag med att ladda människor och organisationer med digital kompetens.

// Marie :-D

”rådgivare och författare inom digital transformation”