Fem viktigaste digitala frågorna för en verksamhet under 2012

Vilka möjligheter finns det för er verksamhet? Det ställs höga krav på att ni vet vad för digital kompetens som krävs samt hur ni ska arbeta för att säkerställa detta, idag och för framtiden.

Denna workshop riktar sig till styrelser och ledningsgrupper. Ni står i färd med att ta ett helhetsgrepp om er digitala affär om hur kan använda er utav digitala lösningar internt och externt. Ni behöver ha en inledande förståelse för hur ni bör attackera de digitala frågeställningarna.

Efter workshopen;

  • har ni ett beslutsunderlag som visar vilka frågeställningar som ni skall arbeta vidare med
  • vet ni hur den digitala utvecklingen påverkar verksamheter
  • kan ni omsätta konkreta idéer och uppslag i den digitala affärsutvecklingen

Varför

Det digitala landskapet är komplext och kräver en organisation som är digitalt kompetent för att kunna navigera rätt och ta vara på de möjligheter som fungerar för er verksamhet.

Den digitala utvecklingen påverkar hela verksamheten, alla avdelningar och alla medarbetare. Nästa stora utmaning för många företag är veta hur ni ska arbeta och organisera er när affärsprocesserna förändras och er infrastruktur påverkas.

Det ställer höga krav på att ni vet vad för digital kompetens som krävs samt hur ni ska arbeta för att säkerställa detta, idag och för framtiden.

Vilka möjligheter finns det för er verksamhet? Vilka hot kommer fram genom att konkurrenter anammar digitala lösningar i sina affärer?

Varje styrelse och ledningsgrupp behöver besvara på;

  1. Har vår organisation tillräcklig digital kompetens för att utveckla och säkerställa vår affär?
  2. Vad för kompetens krävs för att lyckas?
  3. Hur utvecklas den digitala kompetensen i år?
  4. Hur säkerställs rätt digital kompetens för framtiden?
  5. Vad har styrelsen och/eller ledningsgruppen för roll, ansvar och mandat i denna utveckling?

Innehåll

Kunskap:

  • Ett företags digitala resa, gå från komplexitet till en naturlig del i företagets vardag
  • Hur den digitala utvecklingen påverkar organisationer
  • Hur det digitala landskapet ser ut

Affärsperspektivet:

  • Era affärsmöjligheter med att anamma det digitala
  • Utmaningarna och vanliga fallgropar
  • Praktikfall

Praktik:

  • Besvara de fem viktigast frågeställningarna
  • Starta arbetet med att säkerställa verksamhetens digitala affärsstrategi
  • Starta arbetet med att säkerställa verksamhetens digitala kompetens

Uppföljning och återkoppling

  • Efter två veckor görs en återkoppling för att säkerställa er investering. Under denna timma har ni möjlighet att ställa nya frågor och bolla idéer.

Skräddarsy er utbildning

Digital Intelligence utgår från en standardutbildning (se ovan) och utifrån denna skräddarsys varje föreläsning/workshop/utbildning utifrån era affärsbehov, förutsättningar och digital mognad. Våra utbildningar är uppdelade i tre faser; 1) förberedande, 2) utbildningen och 3) en återkopplande fas. Utifrån detta ramverk adderas rätt utbildare och unikt innehåll.

För frågor, kontakta gärna utbildningsansvarig Marie Andervin, 08-56 25 10 90.